המוצרים שלנו

קטגוריה
חברה
קטגוריה
חברה
חברת German Physiks היא, בפשטות, הרולס-רויס של עולם הרמקולים. למעשה, כשמדובר ביצירות תזמורתיות גדולות או ביצירות קוליות רבות משתתפים (ומן הסתם, אלה היצירות המאתגרות ביותר לשחזור) המתחרה היחיד של הרמקולים האלה הוא אולם הקונצרטים.

לחברה 13 דגמים שונים, שהבחירה בהם, בעיקרה, היא לפי גודל חלל ההאזנה (מ-8 מ”ר ועד 300 מ”ר ויותר).

מן הרמה ההתחלתית הנהדרת, The Unlimited Ultimate, ועד לרמת הקצה הנאדרת, Gaudi MK III – הרמקולים הטובים בעולם – הם מצטיינים כולם בבמה ענקית, פירוט פנומנלי, צליל עשיר וגדול ועם זאת מהיר ופתוח, ובפרזנטציה מן הסוג שכל מי שמורגל למוזיקה אקוסטית חיה יזהה אותה מייד ויתחבר אליה (בניגוד לפרזנטציה המלאכותית מרמקולים קופסתיים).

החברה מתמחה כבר 30 שנים ברמקולים הפועלים בשיטת Omnidirectional, שהיא לדעתנו השיטה המוצלחת ביותר לשחזור מוזיקה אקוסטית. בשיטה הזאת, הרמקולים מפזרים את הצליל ב-360 מעלות ועוטפים אתכם במוזיקה, בדיוק כמו בחיים, ולא מטיחים את הצליל ישירות על המאזין, כמו ברמקולים רגילים. לכן גם אם לא תשבו בדיוק מולם, תוכלו ליהנות מהם במידה רבה מכל מקום במרחב ההאזנה.

כל הרמקולים של החברה נבנים סביב פיתוח ייחודי יוצא דופן: יחידת מיד-טוויטר מהפכנית Omnidirectional, המכונה DDD, עם טווח תדרים רחב מאוד של 24khz ועד 120 הרץ!

כיאה לחברת German Physiks, לא רק רמת התכנון אלא גם רמת הבנייה ותשומת הלב לכל הפרטים הן בדרגה עליונה: כל החלקים הם מתוצרת גרמניה, ואומנים מומחים בונים, בעבודת יד פדנטית, את הרמקולים בבית המלאכה במיינטל (Maintal), גרמניה. מה שמבטיח מוצר שיעניק לכם שנים רבות של הנאה עמוקה ממוזיקה. כמובן, בנוסף לגימורים הקיימים, תוכלו להזמין את הרמקולים בכל גימור שתרצו.

כמו כן, בעקבות שנים ארוכות ש-German Physiks התמקדה בייצור רמקולים, ואחרי שלא הייתה מרוצה מרמת ההגברה שחוברה אל הרמקולים שלה, היא החליטה לפני שנים אחדות לתכנן ולייצר בעצמה קו הגברה, שיהלום את הרמה העליונה של הרמקולים מתוצרתה, ויפיק כמובן את המיטב מכל רמקול אחר. מדובר, בינתיים, בחמישה מוצרים: מגבר משולב, מגבר סטריאו, מונו-בלוקים, קדם-מגבר, וקרוס-אובר דיגיטלי. הכול ברמה הגבוהה ביותר, Cost no object, לכן בכל תחום מוצע מכשיר אחד בלבד. בלי פשרות.

בנוסף, וכדי להפיק את המירב מההגברה שלה, החברה מציעה כבל חשמל, וגם כאן דגם אחד בלבד, הטוב ביותר, Pion N3 ZF.

לכל אחד מדפי המוצרים של German Physiks יכולנו לצרף שלל ביקורות מהללות ואינסוף פרסים ממיטב כתבי העת המקצועיים בעולם, אבל השם German Physiks אומר הכל. בזכות החתירה העקבית והבלתי מתפשרת של החברה לשלמות – לא פחות מזה! – הרמקולים וההגברה שלה הם פסגת השאיפות של חובבי המוזיקה בעולם, ואת הפרסומים מהסוג האמור אנחנו משאירים לשאר.

האחריות לכל מוצרי החברה היא ל-5 שנים.
Larsen – רמקולים מושלמים לבית!

יופי, קניתם רמקולים (תתחדשו!), אבל – אופס… אם סיפרו לכם או לא, כדי להישמע במיטבם הם צריכים לעמוד לפחות מטר מהקיר האחורי, אם לא מטר וחצי ממנו (להסבר טכני ראו למטה). בנוסף, מה לעשות, הסלון שלכם איננו אולפן, ובוודאי לא חדר ההאזנה הגדול והמושלם ההוא עם האקוסטיקה המרהיבה שרואים במגזינים, אלא רק… סלון. ביתי. אה, ואתם לא לבד בבית. יש גם בת או בן זוג, וילדים מתרוצצים, ואורחים. אז אפשר לשכוח מהעמדת הרמקולים רחוק מהקירות ומהטיפול האקוסטי בחלל שהם זקוקים לו כדי להישמע במיטבם.

כאן נכנסת לתמונה חברת לרסן (Larsen), יצרנית רמקולים קטנה בשבדיה, שארבעת דגמי הרמקולים שהיא מייצרת זוכים בשנים האחרונות לכמות אדירה של פרסים ועיטורים בעיתונות המקצועית, ובלי שום פרופורציות ביחס לגודל החברה. והסיבה? החברה הצליחה לייצר את הבלתי יאומן: רמקולים היי-אנד בעלי צליל עשיר ומלא ובס עמוק להפליא, שנועדו להישמע במיטבם דווקא בתנאים הרגילים של סלון ביתי או כל חלל ביתי אחר, בלי שום טיפול אקוסטי מיוחד, ובמחיר שפוי.

מה זה אומר בפועל?
הרמקולים של לרסן מתוכננים להישמע במיטבם דווקא כשהם צמודים לקיר… קראתם נכון – צמודים לקיר, בלי להפריע לאף אחד. והם מנצלים את הקיר כדי להפיק בס עמוק ומלא, המייתר את הצורך בסאבוופר, וכל זה מתיבה קטנה ונאה, המשתלבת בטבעיות בחלל הבית. וכאמור, בלי צורך בטיפול אקוסטי מיוחד בחלל. והתוצאה – בנוסף לשלום בית, שקט נפשי, וסלון בעל מראה ביתי נעים – היא: “לא תשמעו שום דבר אחר עם צליל טבעי כזה – כמובן, חוץ ממוזיקה חיה” (the absolute sound, September 2020)

המחירים הנקובים הם לגימורים: מהגוני, דובדבן, מייפל, וכן שחור ולבן מבריקים. בתוספת תשלום ניתן להזמין את הרמקולים בכל צבע אחר שאתם מעלים בדעתכם, לפי ה- NCS code(Natural Colour System) הבינלאומי.

הסבר טכני (מתוך אתר החברה)

Loudspeakers can have various basic radiation patterns: omni, dipoles, or the conventional forward-firing box speaker designed to be placed away from all the walls in the room. The radiation of sound essentially means that any sound wave is typically omni in the bass, shifts to radiating primarily forward in the upper bass/lower mid-range and then narrows its radiation more and more as the frequency increases.

The reason why conventional forward firing speakers needs to be placed away from the wall is because that is the easiest way to avoid coloration of the mid-range from surrounding walls. Historically this traditional thinking created the forward firing speaker as a norm, but this norm created many different problems for the listener, one of which is that the bass response then becomes more unpredictable and it still does not eliminate colorations from surrounding walls.

But the early reflected sound off the back and side walls – from that part of the speaker’s sound radiates wide (a lot in the bass and less as the frequency increases), arrives at the listening position very early, unless someone places the speakers a huge distance from any surrounding walls. Early first reflections from surrounding walls will be interpreted as distortion by the brain, because it arrives so fast after the direct sound from the speakers, that the brain can’t differentiate between the direct sound and the early first reflected sound, thus the brain concludes the early reflected sound as distortion.

Larsen ortho acoustic speakers are based on a systematic rethinking of how speakers interact with the room, and the listener, at the listening position, and how sound ought to radiate into the room. To create a speaker that works when placed against the wall is advantageous not only for the bass, but also for ideal and natural sound and music reproduction.

Placing a conventional speaker against the wall does not work. But the Larsen ortho acoustic speakers’ angled drivers, the surrounding absorption material and the unique crossover, that was created after decades of research and development, means that the Larsen speaker now effectively works with any given room, instead of against it, unlike most conventional speakers that are designed to perform ideally in anechoic chambers (dampened rooms without reflections). Anechoic sound reproduction (the theory behind most conventional speakers’ reproduction) sound very odd, unnatural and unconvincing. Over evolution the human brain has learned that echoes and reflections exist in any room, so testing and developing speakers in anechoic chambers is far removed from real world listening. The Larsen ortho acoustic speakers eliminate the back-wall reflection by placing the speaker against the wall and having the correct amount of absorption material around the drivers so that the sound formed off the wall, in effect a unit with the forward sound. The angle of the drivers, firing upwards and inwards, also eliminates the typically dreaded first reflection from the side wall. Add Larsen’s unique matched crossover and you have Larsen ortho acoustic speakers that performs perfectly when placed against the wall and work with the room, not against it. Consequently, the late reflected room sound then arrives much later, just like it does at a good concert hall.

The final aspect is that the directivity of any speaker should, in theory, remain essentially constant. The up-against-the-wall placement eliminates the baffle step (omni-to-forward) shift in directivity since the speaker is forward radiating all the way down. In order to achieve constant directivity, the Larsen speaker has a much wider treble dispersion, which is the effect of the actual tweeter used, the angle of the tweeter and the surrounding metal plate with creates a wide tweeter dispersion into the room.

This constant directivity design in the Larsen ortho acoustic speakers, with drivers and tweeters not firing directly at the listener, fills in the power response in the high frequencies, where most speakers become quite directional. Thus, the whole listening room becomes filled with music like at a great concert hall, with all the frequencies radiating in the same manner and where all early distorting reflexes are eliminated, resulting in a very natural music reproduction.

Another advantage of the Larsen speaker’s placement and driver configuration means that the normal narrow “sweet spot” of listening – where a listener is forced to sit dead center to hear stereo – is eliminated. The Larsen speakers fills the whole room with music. If a person sits to the left of the normal center sweet spot, then the person is closer in distance to the left speaker, but they are now also in the direct path of the direction of the drivers from the right speaker.

Thus, the Larsen speakers essentially corrects the soundstage to fit to wherever the listener might be sitting in the room, essentially making the whole space between the 2 speakers one giant sweet spot.
תחנת חשמל פרטית למערכת

אחרי חלל ההאזנה, החלק החשוב ביותר במערכת הסטריאו שלכם עדיין איננו חלקי המערכת עצמם אלא החשמל שממנו הם ניזונים. אחרי הכול, מדובר במכשירים,  שרוב הפעולה שלהם היא למעשה ניסיון די נואש לייצב את החשמל המגיע מהקיר. זרם החשמל הזה מתנודד בין 180 ל-260 וולט (!), לא לפני שספח אליו, דרך כבלי החשמל מחוץ לבית, גלי רדיו, גלים מהטלפונים הניידים שלנו, וזיהומים אחרים. תוצאות ההשפעה ההרסנית של חשמל כזה על הצליל מתגלות במלוא היקפן ועומקן רק כשמחברים את המערכת לחשמל יציב ונקי.    

עולם האודיו גדוש במכשירים שונים המנסים לייצב את התנודות הפרועות של הזרם או לנקות אותו מהזיהומים השונים – בהצלחה חלקית בלבד, ולרוב תוך פגיעה בדינמיקה, בטונליות ובגודל הצליל.    

הפתרון האידיאלי? תחנת חשמל פרטית למערכת, שאיננה תלויה בחשמל מהקיר. פנטזיה? לא ממש. חברת Goal Zero האמריקאית מייצרת תחנות כוח כאלה עבור שימושים שונים שאינם קשורים לאודיו, אבל אחרי המון שיטוטים ובדיקות מצאנו שתחנות הכוח של Goal Zero פנטסטיות לאודיו, בעיקר ארבעת הדגמים למטה. אם לא די בכך, המחיר של התחנות האלה מצחיק ביחס לרמת השיפור הענקית שהן מייצרות. 

ממיר המתח בארבע התחנות האלה זהה – Surge 3500W) 2000W) – וההבדל הוא רק בקיבולת המצבר. 

כנציגי Goal Zero בישראל בתחום האודיו והקולנוע הביתי, אנחנו גאים להציע את המחיר הזול ביותר שתוכלו למצוא בשוק עבור התחנות האלה, שתחוללנה מהפכה שלמה – לא פחות! – במערכות המוזיקה והקולנוע שלכם.